Kako farmaceutske kompanije pomoću doktora reklamiraju lekove?

“Posavetujte se sa vašim lekarom ili farmaceutom!” – rečenica koju čujemo u reklami za lek i koja se nalazi u svakom uputstvu za upotrebu leka. U toj rečenici nema ništa sporno, štaviše to i jeste odgovorno od svakog pojedinca, da se pre upotrebe bilo kog leka posavetuje sa doktorom, kako bi utvrdio da li je taj lek za njega.

Oko 30 milijardi dolara, koliko zadravstvene kompanije troše na marketing svake godine, 68% odlazi doktorima i drugom medicinskom osoblju, kako bi prepisivali određene lekove, navodi se u detaljnom izveštaju objavljenom na portalu Jama.

Ovo istraživanje do detalja prikazuje na koji način nas zdrvastvene i farmaceutske kompanije ubeđuju da potrošimo ogromne svote novca na različite lekove i preparate, što se najbolje vidi u periodu od 1997. do 2016. godine. U tom periodu su kompanije uvećale budžet za marketing sa 17,7 milijardi na 30 milijardi dolara.

prodaja lekova srbija

Činjenica da farmaceutske kompanije najviše novca troše na šarmiranje doktora, nije iznenađujuća. Tokom 1997. godine, čak 88% (17,7 milijardi dolara) marketinških sredstava je trošeno na ovaj način. Do danas se ništa nije promenilo.

U izveštaju se navodi da predstavnici prodaje farmaceutskih kompanija dolaze na sastanke sa doktorima, u četiri oka, donoseći besplatne primerke leka, kada nude i honorare za javne nastupe, edukativna putovanja, hranu i putne troškove a sve zarad reklamiranja i prepisivanja njihovog leka.

prodaja lekova srbija

Slične situacije smo svi mogli da vidimo u apotekama prilikom kupovine leka ili nekog suplementa (vitamina, minerala i sl.). Obično se nude najskuplji koji postoje, uz rečenicu: “Ovaj se pokazao dosta dobrim”. Na pitanje da li postoji nešto jeftinije, uvek odgovaraju potvrdno kada vam ponude proizvod po daleko pristupačnijoj ceni, nešto ružnijeg pakovanja.

Na kraju, lek je proizvod kao i svaki drugi. Ima svoju cenu i da bi njegova proizvodnja bila moguća, neophodno je da ga ljudi kupuju. Međutim, ovo je verovatno jedini proizvod za koji bi ljudi u određenim situacijama dali sve što imaju. A farmaceutske kompanije na to i računaju.

Prijavi se na Mint newsletter!

Novi sadržaji na tvom mailu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*