Kako je Srbija postala groblje polovnih automobila iz Nemačke?

Usled mnogobrojnih kriza kroz koje su Srbi prolazili, nekako se uvek štedelo na tom automobilu. Svi su ga imali jer je neophodan, ali je pitanje kakav je to automobil, koliko je star i kakve probleme vlasnik sa njim ima. Verujući da je sve što dolazi iz Nemačke dobro, tako je većina stanovništva naše zemlje počela da se kune u pojedine nemačke proizvođače i određene modele.

Nemačka je usled rigoroznih propisa o zaštiti svoje životne sredine i emisije štetnih gasova, uvela red među proizvođače automobila, sa idejom da do 2040. godine u potpunosti budu eliminisana vozila na unutrašnje sagorevanje, što je jedan od vidova borbe protiv globalnog zagrevanja, prateći tako Norvešku koja će to da uradi već 2025. godine, Francusku, Englesku.

Dizel vozila su jako prljava po pitanju ostataka koje ispuštaju tokom rada. Najopasniji su azotni oksidi (NOx) koji izazivaju respiratorne bolesti i kancer a koji su glavni sastojci smoga. Ova supstanca je prisutna svuda oko nas u manjoj ili većoj meri, čak i tamo gde automobili nisu toliko prisutni tj. gde nema gustog saobraćaja.

Kopenhagen, Pariz, Madrid, Atina, Meksiko, izbacuju dizel automobile iz upotrebe do 2025. godine!

Nemačku auto-industriju je kao grom pogodila afera o lažiranju podataka o količini štetnih gasova, koja je otkrivena 2016. godine. Sve je počelo sa brendom Volkswagen, kada je lansirao tzv. čist dizel automobil, iako je mnogima bilo nejasno kako su uspeli da naprave takav auto, a da ne bude skup za proizvodnju i samim tim da je pristupačan svima.

Nemačku auto-industriju je kao grom pogodila afera o lažiranju podataka o količini štetnih gasova, koja je otkrivena 2016. godine.

Tako je jedna organizacija započela testiranja, analiziranja, komunikaciju sa čelnim ljudima Volkswagen-a koja je trajala nekoliko godina i u kojoj se na kraju ispostavilo da su glavni ljudi Volkswagen-a naložili lažiranje podataka, kako bi automobili ispunili sve propise i našli se u slobodnoj prodaji.

Kako bi nastavili da tvrde suportno, čelni ljudi Volkswagen-a su plaćali tzv. nezavisna istraživanja kako bi eksperti utvrdili da ti izduvni gasovi nisu toliko opasni. Ideja je bila da se testovi obavljaju na ljudima, tako što bi se izlagali gasovima motora u toku rada, a potom se laboratorijski ispitivale posledice. Od te ideje se odustalo, ali ne u potpunosti.

Ljude su zamenili majmuni, koje su ubacivali u zatvorene komore, u koje je putem creva zakačenim na auspuh automobila, dolazio izduvni gas. Majmunima su za to vreme puštali crtane filmove, kako bi bili što manje uznemireni.

Nakon ove afere, usledili su testovi i ostalih automobilskih brendova, kod kojih je takođe utvrđeno da su podaci u njihovim papirima daleko od realnih.

Količina štetnih gasova je bila 50 puta veća od dozvoljene prema testovima u laboratoriji, dok je na otvorenom putu bila i do 400 puta!

Nekoliko direktora je završilo u zatvorima, naloženo im je da isplate štetu svojim kupcima tako što će od njih odkupiti sve automobile a ostale koje nisu prodali, moraće da preprave ili ih recikliraju.

Sa druge strane, automobil koji prosečan Nemac više ne vozi, jer mu vlast to zabranjuje, mora negde da završi. Ko će da kupi polovan automobil u Nemačkoj, sa tipovima motora koji se konstantno zabranjuju? Nemci su smislili elegantno rešenje.

Izvoziće ih u zemlje istočne Evrope, u koje spada i Srbija. Stanovništvo Srbije je dobilo priliku da konačno poseduje “dobar” automobil, nemačkog dizelaša po pristupačnoj ceni i pouzdanog u svakoj prilici, koji je u 80% slučajeva vozila neka baba u Nemačkoj.

Norveška izbacuje iz upotrebe automobile na unutrašnje sagorevanje do 2025. godine, dok će Francuska i Engleska to uraditi do 2040. i 2050. godine!

Izvoz polovnih dizelaša iz Nemačke je 2017. godine porastao za 18% (233321 automobil) u odnosu na 2016. godinu. Najviše automobila je završilo u Mađarskoj, Slovačkoj i Rumuniji, odakle stižu u Srbiju, na Kosovo i u Albaniju. Ovo je više nego dobar posao za prodavce u Nemačkoj, u kojoj ovi automobili ne mogu više da se prodaju.

Najviše automobila je završilo u Mađarskoj, Slovačkoj i Rumuniji, odakle stižu u Srbiju, na Kosovo i u Albaniju.

Zajedno sa ovim automobilima, u našu zemlju stiže isto ono zagađenje i otrovne materije zbog kojih su Nemci i zabranili njihovu prodaju! Kod nas takva vrsta zabrana ne postoji jer i ovako kasnimo za razvijenim evropskim zemljama u svemu, pa i u ovome.

Dok ista pravila i zabrane ne budemo imali u našoj zemlji, trovaćemo jedni druge pored već zagađenog vazduha koji dišemo i za koji nemamo rešenje. Dakle, sa jedne strane imate Nemačku koja je članica EU i koja donosi i poštuje propise, a sa druge strane svesno se rasterećuje svog smeća koje dolazi u zemlju koja je na putu da postane članica EU i koja takođe mora da poštuje ista pravila, ali ne još. Još samo malo.

Prijavi se na Mint newsletter!

Novi sadržaji na tvom mailu

11 komentara

  1. jadni bi bili da zive od nas i okoline kao sto smo mi ,cela planeta im je pod nogama brate moj ,Mozak i pare treba imati ,bicemo i mi slicni nemcima ,ali nista od toga

    1+

  2. Narode niko ne baca smece u srbiji ,Srbi kupuju smece,a nemoj da se poredimo sa Nemackom auto industrijom ,samo mercedes moze da kupi 15 srbija u kompletu ,,tako da ,ajde i mi malo da se vozimo kao carevi

    1+

  3. Beograd je nekoliko dana za redom bio najzagadjeniji grad u evropi samo od lozenja i grejanja i ogromnog broja auta u saobracaju. Kad se na to dodaju i ovi dizelasi kojih he sve vise, necemo moci da otvoramo prozore u stanovima jer ce napolju padati kisele kise.

    9+

  4. Pa ne bi jedna Nemacka ili Francuska, Engleska i ostale bile toliko ekonomski jake da nema ovakvih kao sto je Srbija, Bosna, Crna Gora, sada Kosovo, gde ce da bacaju svoje smece i da jos na tome zaradjuju. Uvek ce neko morati da ispasta za racun ovog jaceg.

    1+

  5. Ovde u Norveskoj dobijate subvencije od drzave da kupite elektricni auto. Maksimalno se vodi racuna i brine o prirodi i zelenilu i kvalitetu vazduha. Automobilima na unutrasnje sagorevanje je zabranjen ulazak u grad. Ako kupite elektricni auto oslobodjeni ste placanja poreza neko vreme i besplatno ga punite strujom prvih godinu dana. Kada uporedim ovu zemlju u kojoj zivim i tu iz koje sam otisla, nekako ne mogu da verujem sta se tamo desava. Kao da nikada nisam ni zivela u Srbiji.

    3+

  6. Znate kada potpisuju one svakakve sporazume i dogovore pa se slikaju i razmenjuju papire i rukuju… E sve to tamo pise.

    1+

  7. Zauvek cemo mi biti necija gubernija i poslusnicka drzava. Tako nas i gledaju, kao gradjane 13og reda a ne 3. Ali ajde sto nas oni tako gledaju, nego sto nasi ljudi na celu drzave ne rade nista da to sprece i daju nas svima na izvolte da izvinete. Ma sta da izvinete jebe nas kako ko stigne! Stvari moraju da se nazovu praim imenom!

    1+

  8. Nemci nas koriste kao deponiju to ste dobro napisali! Salju nam automobile salju nam migrante. Posle cemo mi te automobile izvoziti njima i placati im reciklazu jer mi necemo imati gde da ih recikliramo. Samo gledajte!

    0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*